PDA

View Full Version : Svenska TW

Petekbladetour1
02-15-2009, 09:03 AM
Hej alla svenskar. Här kan vi prata om allt möjligt som handlar om tennis.
Enjoy som man säger på engelska ;-)

ClubHoUno
02-16-2009, 10:31 AM
Hej alla svenskar. Här kan vi prata om allt möjligt som handlar om tennis.
Enjoy som man säger på engelska ;-)

Gælder det kun svenska TW'ere eller også Danskere :lol:

Eller skal vi lave vores egen 'thread'

Hankenstein
02-17-2009, 05:00 AM
Nu när vi har en bro som förbinder oss så borde ni ju få vara välkomna här inne oxå :)

ClubHoUno
02-17-2009, 08:49 AM
Nu när vi har en bro som förbinder oss så borde ni ju få vara välkomna här inne oxå :)

Tack så mycket :D

SiggeZ
02-17-2009, 08:51 AM
Ni är välkomna, danskjävlar! ;-)

http://1.bp.blogspot.com/_Mz4mJ-KHANI/RmK8jt9mMQI/AAAAAAAAAP0/5T2h5gIsSS0/s320/Danskj%C3%A4vlar.JPG

RoarTT
02-17-2009, 03:16 PM
lol. Og om man er fra Norge?

SiggeZ
02-17-2009, 03:24 PM
lol. Og om man er fra Norge?

Vi sitter ju ihop även utan broar ;-) ****a vinna över våra skidåkare i OL bara så ska vi nog komma överens :)

SiggeZ
02-17-2009, 03:25 PM
Sl.uta vinna

Petekbladetour1
02-17-2009, 11:52 PM
Jag tycker att alla borde få vara med i den här tråden. Jeg är faktiskt född i norge og min mamma är norsk ;-)
nä jag har svenskt pass, och pratar flytande svenska så jag räknar mig själv som svensk. Det är trevligt att i är här...
såelar ni någon tennis? jag spelar ungefär 3-5h tennis varje dag och satsar på att bli proffs

Petekbladetour1
02-17-2009, 11:53 PM
Ni är välkomna, danskjävlar! ;-)

http://1.bp.blogspot.com/_Mz4mJ-KHANI/RmK8jt9mMQI/AAAAAAAAAP0/5T2h5gIsSS0/s320/Danskj%C3%A4vlar.JPG
nä en ****a nu! va lite shysst istälet, jag tycker att norskar och danskar också borde få vara med

Petekbladetour1
02-17-2009, 11:54 PM
Jag undrar varför ordet ****a får en massa stjärnor?
är det för att början i ordet är det samma som hora kanske?...

Hankenstein
02-18-2009, 05:29 AM
Jag undrar varför ordet ****a får en massa stjärnor?
är det för att början i ordet är det samma som hora kanske?...

Hahaha! Det påminner mig om när en kompis från Australien var på besök 2003. Då löd tidningsrubriken stort "Britney Spears Slu.t?" och det tycket han var mycket kul och tog massa kort på och skickade hem..

Petekbladetour1
02-18-2009, 10:27 AM
ha ha. Är det några av ni som spelar tennis? jag spelar 3-5h varje dag, men det hände några grejer så jag spelade inte särskilt mycket i några månader. Nu när jag börjat spella igen så har jag en massa "blisters" som man säger på engleska :-(

Petekbladetour1
02-18-2009, 12:16 PM
kanske ni kan posta en video när ni spelar tennis? jag har några ska se om jag hittar en link

Roberto
02-18-2009, 12:52 PM
Får man komma med fastän man ej är svensk men kan ändå snacka svenska ?
Vad har hänt med svensk tennis förresten ? Var är all the Borgs, Wilanders and Edbergs. Elle kanske räta frågan är: Hur fanns det så många svenska tennis-stjärnor förr ?

morten
02-18-2009, 03:03 PM
Jeg vil også være med .. :)

Petekbladetour1
02-18-2009, 11:30 PM
Alla som är från norge sverige eller danmark får också vara med. om du inte är från nån av dom här länderna får du tyvärr inte vara med. Nu tillbaka till min fråga. Hur många av er spelar tennis?

RoarTT
02-19-2009, 06:22 PM
Vi sitter ju ihop även utan broar ;-) ****a vinna över våra skidåkare i OL bara så ska vi nog komma överens :)

Bjørndalen hadde vunnet uansett. Men skal la det ligge. Vi får være venner! hehe ;-D

_mats_
02-19-2009, 11:09 PM
Får man komma med fastän man ej är svensk men kan ändå snacka svenska ?
Vad har hänt med svensk tennis förresten ? Var är all the Borgs, Wilanders and Edbergs. Elle kanske räta frågan är: Hur fanns det så många svenska tennis-stjärnor förr ?

Du kan vara med ju !

välkommen !

ClubHoUno
02-20-2009, 01:44 AM
Jeg vil også være med .. :)

Join in the Scandinavian Viking Tennis party :lol:

Københavner hér :D

Dansk/Svensk- jävlan - nogle, der spiller i Malmö eller tæt ved København ??

Hej til Norge - spiller I også tennis deroppe :mrgreen:

TheMagicianOfPrecision
02-20-2009, 02:29 AM
Tjena gubbar,härligt med en svensk ambassad här inne,känns tryggt.
Från det ena till något helt annat,finns det någon här som vet vart man kan få tag på Wilson Pro Staff 6.0 Original 85 ? Letat som en galning men det verkar vara en väldigt sällsynt art numera.

SiggeZ
02-20-2009, 03:45 AM
Tjena gubbar,härligt med en svensk ambassad här inne,känns tryggt.
Från det ena till något helt annat,finns det någon här som vet vart man kan få tag på Wilson Pro Staff 6.0 Original 85 ? Letat som en galning men det verkar vara en väldigt sällsynt art numera.

Om det inte tvunget måste vara Original så är jag hyfsat säker på att jag såg ett exemplar av Pro Staff classic på tennisforum när jag spelade i Göteborg. http://isgothia.tennisforum.se/shop/

Ring och fråga dem!
031-553677

TheMagicianOfPrecision
02-20-2009, 03:58 AM
Om det inte tvunget måste vara Original så är jag hyfsat säker på att jag såg ett exemplar av Pro Staff classic på tennisforum när jag spelade i Göteborg. http://isgothia.tennisforum.se/shop/

Ring och fråga dem!
031-553677

Tack ! Men jag jobbar där,och tyvärr finns dom inte där.

SiggeZ
02-20-2009, 04:18 AM
Tack ! Men jag jobbar där,och tyvärr finns dom inte där.

Ajaj...

Kul turnering ni hade btw (yonex senior cup)!

Petekbladetour1
02-20-2009, 11:22 AM
jag vet inte. Just nu skriver jag pa en engelsk keyboard sa jag har inte dom svenska bokstaverna. Jag bor i england, och min familj och jag aker over till sverige ibland da bor jag i taby. Har ni nagra videor av nar ni spelar tennis? jag har en om ni vill se. fraga bara sa postar jag den har. Kolla pa E b a y e n om du vill ha en kpro staff eller kop den nya pete sampras pro staff ;-)

SiggeZ
02-20-2009, 11:32 AM
. Har ni nagra videor av nar ni spelar tennis? jag har en om ni vill se.

Go ahead...

Petekbladetour1
02-20-2009, 11:41 AM
harhttp://www.vimeo.com/user1266425/videos
notera att jag inte spelar mitt basta har. Jag hade inte spelat pa ett tag i dom dar videorna.(jag anvander fortfarande engelskt tangentbord sa jag har inte dom svenska bokstaverna :-(

TheMagicianOfPrecision
02-20-2009, 01:07 PM
Ajaj...

Kul turnering ni hade btw (yonex senior cup)!

Tack för det !

Petekbladetour1
02-20-2009, 01:11 PM
Nu är jag tillbaka till en "svenskskrivande tangentbord" lol.
Vad tycker ni om videorna?

Roberto
02-22-2009, 04:19 AM
notera att jag inte spelar mitt basta har. Jag hade inte spelat pa ett tag i dom dar videorna.

Jaa...vi kan verkligen se att du inte hade spelat på ett tag...

...nääe, skämtade bara. Mycket fin grund****steknik. Inte mycket du behöver göra åt tekniken. Bara träna, träna och träna så du får styrkan, snabbheten och säkerheten som krävs på toppnivå. Siktar du på proffs-karriär ?

RoarTT
02-22-2009, 08:54 AM
Nu är jag tillbaka till en "svenskskrivande tangentbord" lol.
Vad tycker ni om videorna?

Veldig artig å se andre sine stroke her inne! :) Eneste jeg kan se er at på forehanden din havner rackerten litt mye over på høyresiden av overkroppen når du tar rackerten tilbake. Du kan jo se selv om du synes det føles bedre å begrense svingen litt og holde den på venstre siden. Just your feeling.

Ellers er det kult å se at du er lefty sånn som meg :D

Petekbladetour1
03-07-2009, 07:01 AM
roberto ja jag satsar på proffs, Number 1 :-). Tackar för feedbacken. JAg har inte varit här på 2 veckor för jag var banned av någon konstig orsak som jag aldrig gjorde :-/

Bent
03-07-2009, 09:25 AM
Hej Drenge og Piger

Jeg spiller i KB (København)

Hvor Caroline også spiller.

Men hun er nok lidt bedre end jeg ;-)

Petekbladetour1
03-07-2009, 12:18 PM
bättre än mig med?
det tror jag nog. Fast det är ju stor skillnad mellan män och kvinnor i tennis

Petekbladetour1
03-07-2009, 02:15 PM
det är några killar i en annan tråd som sa att min teknik va dålig. dom har fel eller hur.

Otherside
04-03-2009, 12:17 PM
ah, tjena fellow swedes:)

tingan
04-08-2009, 04:57 AM
Letar efter Head PT 280/630. någon som har några?

morten
04-09-2009, 12:56 PM
ser etter ps 85, grep 3...

peter
04-13-2009, 07:50 AM

*Tittar på de fyra jag har i tennisväskan*

(Nä, jag säljer dem *inte*).

Då de har ****at nytillverkas (*snyft*) så är nog ****/Blocket din bästa chans...

Eller så köper du ett splirrans nytt KPS 88, som sägs vara väldigt likt. Men jag har inte hunnit känna på dem än så det är bara vad jag har hört sägas...

Nehepp. Dags att gå tillbaka ut till grusbanorna för att städa vidare på dem.

Hankenstein
04-17-2009, 12:32 AM
Letar efter Head PT 280/630. någon som har några?

Har några stycken i rätt ok skick...

tingan
04-21-2009, 07:53 AM
är du villig att bli av med en eller två, maila mig på jonastingstrom@hotmail.com

peter
05-03-2009, 02:09 PM
Gælder det kun svenska TW'ere eller også Danskere :lol:

Eller skal vi lave vores egen 'thread'

Apropå Danskarna - hade lite lösa funderingar på att hitta nån tennisturnering i Danmark i sommar (vi funderar på att göra ett besök på Legoland igen innan ungarna blir för gamla :-).

Dvs, det som vore perfekt vore en tennistävling i närheten av Billund, som har klasser för flickor 11 år (min ena dotter) och gubbar över 40 (dvs jag). Satt och försökte kolla på DTF-sidan men min danska är inte direkt superbra... :-)

Nån som vet? Går det överhuvudtaget som svensk att delta i danska tävlingar (som inte är på ITF-nivå - det är way over my head lixom :-)?

Ninjamike
05-27-2009, 04:25 AM
Tjena alla skandinaver.
Kul idé med svensk tråd =)
Skönt att kunna dra sig hit när man tyvärr ser en mycket svensk sommar framför sig just nu.... (jävla norrland)

Arvid
05-28-2009, 02:47 AM
Tja! Nån som vet om det finns en bollvägg i Sthlms trakten nånstans? Har hört att det ska vara bra.......

Arvid

ClubHoUno
05-30-2009, 11:55 AM
Apropå Danskarna - hade lite lösa funderingar på att hitta nån tennisturnering i Danmark i sommar (vi funderar på att göra ett besök på Legoland igen innan ungarna blir för gamla .

Dvs, det som vore perfekt vore en tennistävling i närheten av Billund, som har klasser för flickor 11 år (min ena dotter) och gubbar över 40 (dvs jag). Satt och försökte kolla på DTF-sidan men min danska är inte direkt superbra...

Nån som vet? Går det överhuvudtaget som svensk att delta i danska tävlingar (som inte är på ITF-nivå - det är way over my head lixom :-)?

Jeg er fra København, så kender ikke rigtigt til det over i det Jyske (Jylland) :oops:
Ved også, at ikke så mange forstår svensk i Jylland, mens flere på Sjælland (og særligt i København) forstår svensk ret godt - på nær alle de jyder, der bor i København (København er den største Jyske by i Danmark, selvom den ligger på Sjælland - det skyldes alle de pokkers jyske tilflyttere ;) )

Tror du skal fat i en jyde - men du er velkommen til at komme forbi København og spille i en turnering, bare du tilmelder dig i god nok tid.
Der er stort set kunn rødt grus på de københavnske tennis baner, så du skal kunne lide rødt tykt grus :smile:

Janne
06-07-2009, 01:26 PM
Morsning alla! Jag vet inte om det är tillåtet att fråga efter sådant här i denna tråd, men jag väljer att köra på! Det råkar inte finnas någon som har en eller två Head Prestige racketar till salu, måhända?

SiggeZ
06-26-2009, 05:05 AM
Morsning alla! Jag vet inte om det är tillåtet att fråga efter sådant här i denna tråd, men jag väljer att köra på! Det råkar inte finnas någon som har en eller två Head Prestige racketar till salu, måhända?

Tjena!
Jag har två Head prestige MP i den gamla intelligence-versionen om du är intresserad. Big Banger Alu Power på båda...

Otherside
07-10-2009, 05:05 AM
hej skandinaver, åker till AO i januari, någon som varit eller tänker åka ner?

/Peter