ATTACK ON TITAN

Sephiroth

Professional
Hi any anime fans out here? Anyone watching this? Part 2 of Season 3 has been OUT OF THIS WORLD!!!

This is my favourite season ever.
 

-NN-

G.O.A.T.
Only watched Season 1 and 2 so far. Currently watching Tenjho Tenge.

Will get around to it soon tho, especially as you're so excited about it. I'd just forgotten TBH - lol.
 

Sephiroth

Professional
Only watched Season 1 and 2 so far. Currently watching Tenjho Tenge.

Will get around to it soon tho, especially as you're so excited about it. I'd just forgotten TBH - lol.
Season 3 is split into two parts, Part 1 is good but slow, it's more human and history stuff, Part 2 is GOAT. MUST WATCH! So many great fights and shocks.

But you still need to watch part 1 because it directly connects to Part 2.
 

Enga

Hall of Fame
I havent got around to watching it yet. I kinda regret reading the manga version because I found it really disappointing. How much of that is just bad translation work I dunno. Usually the anime versions are better at getting across the meaning.
 

Sephiroth

Professional
Hahaha, thanks for the welcome.

Yes, I have been watching it. The fight of Levi vs. the Ape Titan was amazing. Levi really kicks ass when he is on.
I didn't know Levi was that strong not only did he beat him but he humiliated him to pieces lol and he's the strongest titan

What about

Erwin's death and Armin becoming a titan?

Crazy stuff. Shocks all over the place. The tension between Levi, Eren and Mikasa was nuts too. Surely the best episode ever.
 

Eren

Professional
I didn't know Levi was that strong not only did he beat him but he humiliated him to pieces lol and he's the strongest titan

What about

Erwin's death and Armin becoming a titan?

Crazy stuff. Shocks all over the place. The tension between Levi, Eren and Mikasa was nuts too. Surely the best episode ever.
The craziest part about that was that

they chose Armin to become the titan and Erwin somehow (unconsciously) chose to deny the syringe with the Titan serum. Also, what the hell will the Ape Titan and Reiner do now that they both are exposed?
 

Sephiroth

Professional
The craziest part about that was that

they chose Armin to become the titan and Erwin somehow (unconsciously) chose to deny the syringe with the Titan serum. Also, what the hell will the Ape Titan and Reiner do now that they both are exposed?
Yeah Levi was fully on board with giving the serum to Erwin but I think Erwin wanted to trust in the future generation, he was ready to kill himself and didn't want to come back. Levi had the biggest decision of his life to make and he ultimately chose his friend but Erwin quickly stopped him, I think Erwin thought Levi was being selfish.

Understandable because they are from the same age group.

Didn' that weird looking titan take Reiner away from Hange to stop the interrogation? I guess they're going back to whereever they're from.
 

Eren

Professional
Yeah Levi was fully on board with giving the serum to Erwin but I think Erwin wanted to trust in the future generation, he was ready to kill himself and didn't want to come back. Levi had the biggest decision of his life to make and he ultimately chose his friend but Erwin quickly stopped him, I think Erwin thought Levi was being selfish.

Understandable because they are from the same age group.

Didn' that weird looking titan take Reiner away from Hange to stop the interrogation? I guess they're going back to whereever they're from.

Yes, he took Reiner away to stop the interrogation and literally saved Reiner's life. I would not be too sure though that they are leaving to go back to where they are from. They might plan another attack. That Ape Titan dude was also talking to Eren and telling him that he would save Eren and that both he and Eren are victims of 'that man.' To be continued I suppose.
 

Eren

Professional
Ok, just saw this. It’s on Hulu. Will give it a try.
Season 1 is fast-paced at the beginning (first ten episodes or so). You'll know immediately if you're into it or not. I was not disappointed, but I watched S01 in 2013 lol.
 

The Green Mile

Bionic Poster
Saw season 1 years ago, and watched 1-2 episodes of season 2
It's the season where the introduce the beast titan, right?
but other things started to take priority and I haven't picked it back up in a long time. Was thinking about re watching it from the beginning to refresh the mind...

Right now I'm watching Banana Fish though...
 

Sephiroth

Professional
Saw season 1 years ago, and watched 1-2 episodes of season 2
It's the season where the introduce the beast titan, right?
but other things started to take priority and I haven't picked it back up in a long time. Was thinking about re watching it from the beginning to refresh the mind...

Right now I'm watching Banana Fish though...
Season 3 part 2 is about to finish anyway you might as well wait a few weeks then binge all of it from the beginning if you want and yeah Season 2 is where the beast titan is introduced.

Believe me tho Season 3 part 2 is peak AoT.
 

The Green Mile

Bionic Poster
Season 3 part 2 is about to finish anyway you might as well wait a few weeks then binge all of it from the beginning if you want and yeah Season 2 is where the beast titan is introduced.

Believe me tho Season 3 part 2 is peak AoT.
Yeah, I hear a LOT of praise about the newest season. Rated very highly. Tbh, AOT was what got me back into anime when it first came out a few years back. Strange how I've delayed it all...
 

ADuck

Hall of Fame
I was disappointed by the third season. There were plently of great moments and obviously it's still better than almost all anime's out there but the quality drop from season 1 and 2 irritated me. I couldn't help but thinking a lot of the time about how much better the animation quality was in season 1 and 2.

The actual story is still good, the second half of season 3 would have been the most enjoyable episodes in the series for me had they put in the same effort with animation, framerate, music as the first 2 but it was not to be. Season 3 Part 1 was by far the worst of the entire series though with both *relatively* poor animation and poor storytelling.
 

scotus

G.O.A.T.
Hi any anime fans out here? Anyone watching this? Part 2 of Season 3 has been OUT OF THIS WORLD!!!

This is my favourite season ever.
Season 3? I haven't even seen Season 2.

I was waiting for Season 2, however many years ago, and then totally forgot about the whole thing.
 

Sephiroth

Professional
Season 3? I haven't even seen Season 2.

I was waiting for Season 2, however many years ago, and then totally forgot about the whole thing.
Yeah they take a long time but go binge it, season 3 Part 2 is well worth it. Peak AoT right there.
 

ADuck

Hall of Fame
@Sephiroth this maybe may favorite scene in the anime. I still can't help coming back and replaying so many scenes over an over.
 
Top